KAMPANJAKOKONAISUUDET


Kesä saimaalla 2020

Kesän kampanjassa Helsingin Sanomien etusivu tavoitti yhteensä 1 051 252 kuluttajaa (printti 768 000 ja digi 283 252). Digissä klikkien määrä oli todella iso eli 8 669. Mikkelin seutu matkailukohteena siis todella kiinnostaa ja etusivu oli täynnä upeita tuotteita! 

Ohjelmallisessa bannerikampanjassa mainosnäyttöjä oli 510 334 ja klikkauksia 452 kpl. Facebook & Instagram -kampanjassa näyttöjä oli yhteensä 249453 ja klikkauksia 2184. Näistä kaikista ohjatttiin kesäkampanjasivulle.

Tee edelleen tuotteita ja tarjouksia kesän kampanjasivulle www.visitmikkeli.fi/kesasaimaalla kategorialla "Kesä Saimaalla 2020". Sivua nostetaan somessa pitkin kesää! Lisäksi käynnissä on vielä hakusanakampanja. 

On ehdottoman tärkeää, että visitmikkeli.fi-sivustolla ja myös teidän omilla sivustoillanne on kaikki tiedot ajan tasalla. Muistattehan tarkistaa ja päivittää sivut ja tarkistaa ettei sivustolla ole vanhoja tuotteita. Ja muistattehan päivittää myös tapahtumanne www.mikkelinyt.fi-sivustolle.

Jos et muista, kuinka tuotteita ja tarjouksia tehdään, apua löytyy vasemmanpuoleisesta valikosta kohdasta "Ohjeet".

Varaa nyt jos haluat kesällä mökille

Facebook/Instagram-mainos sai näyttöjä 25 334 ja klikkauksia 1 401.


Rauhaa ja hyvää oloa

Rauhaa ja hyvää oloa Facebook/Instagram-mainos sai näyttöjä 21944 ja klikkauksia 182.

Vappu 2020

Paikallisessa Vappu 2020 -kampanjassa Facebookissa/Instagramissa mainokselle näyttöjä 28 994 kpl ja linkin klikkauksia kampanjasivulle 917 kpl.


Blenheim-näyttely

Blenheim-pommikoneet näyttelyn Facebook/Instagram-mainos sai 75647 näyttöä ja 751 klikkausta.


Joulu Saimaalla 2019

Niemenpellon_talli_reki

Joulukampanjoinnissa saatiin Facebookissa/Instagramissa mainokselle näyttöjä 176 315 kpl ja linkin klikkauksia kampanjasivulle 2 263 kpl.

Ohjelmallisessa display-kampanjalla saatiin mainosnäyttöjä 155 793 kpl tarkoin kohdennetuissa kohderyhmissä.

Talvea postataan edelleen somekanaviin

Voit tehdä edelleen tuotteita ja tarjouksia ja tägätä niitä "Talvi Saimaalla 2019-2020", ne nousevat sivulle www.visitmikkeli.fi/talvi.


Syksykampanja 2019

Syksykampanjoinnissa saatiin Facebookissa/Instagramissa mainokselle näyttöjä 194 769 kpl ja linkin klikkauksia kampanjasivulle 1 276 kpl.

Ohjelmallisessa display-kampanjalla saatiin mainosnäyttöjä 169 010 kpl tarkoin kohdennetuissa kohderyhmissä.



Kesäkampanja 2019

Kesäkampanjoinnissa saatiin Facebookissa/Instagramissa mainokselle näyttöjä 203 870 kpl ja linkin klikkauksia kampanjasivulle 2 484 kpl.

Ohjelmallisessa display-kampanjalla saatiin mainosnäyttöjä 291 068 kpl tarkoin kohdennetuissa kohderyhmissä.

Helsingin Sanomien monikanavainen etusivu 7.6. tavoitti yhteensä 907 743 käyttäjää (printti 688 000 ja digi 219 743). Klikkauksia kampanjasivulle tuli Hesarista 4 587.


Pääsiäiskampanja 2019

kenkavero_narsissit

Pääsiäiskampanjointia tehtiin Facebookissa ja Instagramissa Mikkelin seudulle sekä pääkaupunkiseudulle. Mikkelin seudun kampanjointia tehtiin ajatuksella "Pääsiäisherkut kannetaan pian pöytiin", ja tällä kampanjalla saatiin mainosnäyttöjä 23 782 kpl ja linkin klikkauksia 399 kpl. Pääkaupunkiseudun "Vietä hauska pääsiäinen Mikkelin seudulla" -kampanjan mainoksia näytettiin 12 304 kertaa ja linkin klikkauksia tuli 227 kpl.


Talvimakuja-kampanja

Saimaan talvimakuja


#saimaantalvimakuja

Saimaan talvimakuja -kampanjalla houkuteltiin hiihtolomien aikaan Mikkelin ohi liikkuvia sekä seudulla olevia nauttimaan valmiiseen pöytään Saimaan talviherkuista. Kampanja toteutettiin Googlessa, Facebookissa ja Instagramissa. Facebookissa ja Instagramissa mainoksia näytettiin yhteensä 139 674 kertaa ja Googlessa 560 215 kertaa. Yhteensä kampanjoista tuli klikkauksia 2 172 kpl.


Talvikampanjat

Talvi Saimaalla ja Vuokraa mökki -hakusanakampanjat olivat käynnissä marraskuulta helmikuulle.  

Talvi Saimaalla -kampanja tuotti 1 052 klikkausta ja 162 989 impressiota. 

Mökkivuokrauskampanja tuotti 1 181 klikkausta ja impressioita 42 293 kpl. 


Matkamessukampanja 2019

Matkamessukampanjointia tehtiin Facebookissa ja Instagramissa sekä Googlen bannerimainontana.

Google-bannerimainoksia näytettiin 350 787 kertaa ja klikkauksia kampanjasivulle kertyi 535 kpl.

Facebook-mainokset saivat 67 296 näyttöä ja klikkauksia 1 215 kpl. Instagram-mainoksia näytettiin yhteensä 78 110 kertaa ja mainoksia klikattiin 195 kertaa.

Kampanjasivulle, jossa oli koottuna yrittäjien tekemät tarjoukset ja tuotteet tuli siis kampanjoista yhteensä 1 945 klikkausta.

Joulukampanja 2018

Joulupukki_Kenkaverossa

Joulukampanjointia tehtiin Facebookissa ja Instagramissa sekä Googlen hakusanamainontana. Google-hakusanamainoksia näytettiin 24 574 kertaa ja klikkauksia kampanjasivulle kertyi 770 kpl.

Facebook- ja Instagram-mainoksia näytettiin yhteensä 60 115 kertaa ja mainoksia klikattiin 564 kertaa.


Syksykampanja 2018

Syksy Saimaalla 2018 kampanjatulokset 

Tätä kampanjointia varten tehtiin kohderyhmäkohtaisesti sekä bannerimainontaa googlen mainosverkossa, että Facebook- ja instagram-mainontaa. Bannerikampanjan kohdistuksissa olivat Helsinki ja Tampere ja bannereiden näyttöjä kertyi yli 700 000 kpl. Facebookin ja Instagramin puolella mainokset kohdistettiin Etelä-Suomeen, jolla tavoitettiin noin 55 000 käyttäjää. Yhteensä nämä toivat sivustolle kävijöitä noin 3 000.


Aiempia kampanjatuloksia vuodelta 2018

Esimerkki yhteiskampanjan hyödyistä 
Kesä Saimaalla 2018

Erikseen suunniteltuihin yhteisiin markkinointikampanjoihin osallistuminen on yleensä lisämaksullista, mutta vapaaehtoista. Tämän vuoden kesäkuussa tehty Kesä Saimaalla 2018– yhteiskampanja  tavoitti yli miljoona käyttäjää! Tällaista kävijämäärää on melko vaikea saada yksittäisillä mainoskampanjoilla itse omille verkkosivuilleen. 

Helsingin Sanomien etusivulla 6.6. julkaistulla printtimainoksella ja sitä tukevalla digikokonaisuudella saatiin 912 646 kontaktia, joka tuotti Visitmikkelin Kesä Saimaalla kampanjasivulle lähes 10 000 kiinnostunutta, potentiaalista asiakasta.

Lue lisää aiemmista kampanjakokonaisuuksista MSM ry:n jäsenkahveja varten tehdystä "Hyöty irti markkinointikanavista" - koonnista: